mandag 28. november 2016

Naken mann med våpen, og bursdag. Men ikke sammen.




Ny uke, og det er kaldt ute. Ikke så rart kanskje, siden det er vinter. En konsekvens av dette, er at en bør kle seg godt om en skal ut. Men hva en bør og hva en gjør går ikke alltid hånd i hånd. I dag kan en lese om en som ikke var så nøye på klærne, men i stedet virret rundt naken med et automatvåpen. I fylla, selvfølgelig. Folk er ikke alltid like smarte når det begynner å surre litt i skallen. Video kan du se her



Hos oss var det bursdagsfeiring i går, fjorten sjeler med stort og smått, og det foregikk i mer dannede former. Null fyll, våpen eller nakne kropper. I stedet ble det en fin feiring av bonusdatteren min, som ble atten år. En anselig alder, i hvert fall sett fra en attenåring sitt ståsted, regner jeg med. I mitt hode er alle under tretti for ungdom å regne. Uansett alder, er en kanskje likevel ikke for gammel til å leke litt, og i går kom Mikado på bordet etter hvert, uten at noen endte opp med å stikke øynene ut på hverandre.




Mens barnebarnet mitt syntes det var mer gøy med en ballong.



I dag er planen å hjelpe kjæresten med å handle for svigerfar. Det er fast rutine på mandager, siden han trenger litt støtte etter et hjerneslag i fjor. Også må jeg vel vaske et par maskiner med klær. Stort mer skjer det ikke på min front, denne kalde mandag i desember, tror jeg. Kroppen kjennes litt ute av lage etter mye kaker og sukker i går, så det blir nok å ta det rimelig rolig i svingene. Om jeg klarer å holde meg unna restekakene, tviler jeg likevel på.


Lett tilgjengelige greier av det som går under fellesbenevnelsen kake bruker å få bein å gå på hos meg. Og i går ble det servert cupcakes, rullekake, ostekake og sjokoladekake. Så selvfølgelig ble det rester. Men jeg får forsøke å få i meg litt middag også. En kan ikke leve på sukker alene. I hvert fall ikke så bra. Og kanskje ikke så lenge.


Hipp hurra for bursdagsbarnet!


Og dette var vel hva jeg hadde på hjertet i dag. Det ble ikke så veldig lang blogg denne gangen, men sånn er det i blant. Kanskje jeg begynner å lære av rosabloggerne: Lite tekst og mye bilder.

Ha en fin dag.

Bjørn

Dagens link:





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar