lørdag 11. juli 2015

Flatpakka fra Ikea og søndagsmiddag med sting i.




Det er helg. Noe som ikke merkes så veldig godt, siden det er ferietid. Hadde vi hatt søndagsåpne butikker hadde jeg merket det enda mindre. Og det ville jo vært litt dumt, for jeg synes det er greit å kjenne at det er helg. Og at den samtidig er litt forskjellig fra hverdagen utover at det er fri fra jobb.

Selv om livet mitt styres mye av angst og dårlige lunger, så stopper det ikke helt opp. Noe må en kaste seg ut i likevel. Vise litt tiltak og litt mot. Så i dag tok jeg på meg et par sokker etter dusjen som det står onsdag på, selv om det er lørdag i dag. Så der har du meg, fremdeles en liten rebell i en alder av seksti år. Og i går kjøpte kjæresten nytt bord og fire stoler til kjøkkenet. Flatpakka fra Ikea. Så da måtte det skrues. Vi startet med bordet. Noe som medførte et solid kutt i tommelen min, da jeg skulle reparere noe som det etterpå viste seg ikke trengte å repareres. Det gikk visst litt fort i svingene. Men jeg overlever. Det gjorde gutten som hang frivillig utfor Prekestolen også. Men konsekvensen av en liten glipp kunne blitt langt større for han enn den ble for meg. Likevel ville den blitt fatal kun for den unge mannen. Noe som ikke er tilfelle når overmotet skal etterleves for eksempel bak rattet i en bil. Da går det kjapt ut over noen andre også. 

Selv om mitt sokkevalg ikke betyr noe for meg selv engang, får ofte de valgene en tar gjerne noen konsekvenser; for en selv, og for andre. Både på godt og vondt. For en tid tilbake var det mye styr rundt ordføreren i Bergen og hennes valg, men nå har det vært stille en stund. Det samme kan en si om Petter Nordtug. Men ting blåser over. Folk glemmer og noen ganger tilgir de. Mens media finner nye godbiter å  sette tenna i. Hva styret rundt Finn Skårderud vil medføre, gjenstår å se, men han får litt pes om dagen. Og det kom litt overraskende på meg. Jeg trodde mannen gjorde en god jobb. Men nå har han plutselig blitt nærmest farlig. Selv har jeg ingen mening om saken akkurat her og nå. For jeg trenger jo ikke mene noe om alt. Men jeg vet at det ga meg noe å lese for eksempel Uro.

Dagen i dag skal fylles med montering av stolene til Beate, og litt innkjøp så vi får laget oss litt god søndagsmiddag. Hva middagen blir, gjenstår å se. Selv har jeg lyst på indisk Butterchicken, jeg har hørt at det skal være godt, men det tar litt tid å lage. Så vi får se. Beate har lyst på noe med fisk i, eller noe thai. Gjerne Chicken Satay. Men satayen krever også litt tid på kjøkkenet, om en skal gjøre det riktig, så jeg har mest lyst til å finne noe som går litt kjapt. Kanskje dette kunne være noe. Da får vi jo både fisk og et sting av chili.

Ja, ja, det var det. Utover disse ord, har jeg ikke så mye mer på hjertet i dag, så dette blir et litt kortere blogginnlegg enn vanlig. Men jeg tror ikke det resulterer i at så veldig mange slenger seg på gulvet og hulker av den grunn, så det får stå sin prøve.



Dagens øverste bilde har jeg kalt "Vekt", og det ser ut til å havne på veggen hos eldste datteren min om ikke så lenge. En har jo litt å velge i når pappa maler, så det jo ikke være et portrett av han selv med spiker i hodet. Spikerbildet har jeg kalt "Statement".

Ha en flott dag.

Bjørn

Dagens link - bare litt fin musikk:










2 kommentarer:

  1. Fiskemiddagen ble???
    Her fikk vi torsk :) Fikk og fikk, men vi hadde torsk til middag :)
    God helg :) og en klem :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Torsk er konge. Her blir det brosme, i morra. Ville ha steinbit, men det hadde de ikke.

      En flott helg til deg og dere også.:)

      Bjørn

      Slett