søndag 15. april 2012

Femtisju av dem




Søndag.

Og bursdag.

Jepp, i dag fyller jeg år. Femtisju av dem. Og det høres mye ut. Men her jeg sitter og skriver, føler jeg meg på enkelte områder langt yngre. Selv om hylsteret jeg bor i, med slapp albuehud og sigende ansikt, skriker ut sin klare mening om saken. Men sånt må en bare overhøre. Ute skinner sola og det er en strålende dag. Kaffen smaker fortreffelig, og jeg skal ikke gjøre en døyt for å feire noe som helst. Likevel skal det feires, men det er resten av familien som skal gjøre døyten. Hjemme hos Beate. For første gang i mitt 57 år unge liv skal jeg slippe å gjøre i stand til min egen bursdag, om en da ikke regner med de gangene jeg bare dreit i hele greia. Eller om det ikke fantes en feiring i barndommen som noen tok seg av, men det husker jeg ingenting om. Så de gangene teller ikke. Hvorfor de ikke teller er ikke så viktig, her er det jeg som lager reglene, mohahaha! Og i dag kommer jeg til dekket bord. Jeg skal lene meg tilbake og bare la meg feires.
Synonymer for feire:

 Jeg skal ikke skrive så mye her på Vannlandet i dag. Ingenting om triste greier som skjer rundt om kring i verden. Ikke noe vanskelig. Bare fine ting. Som at fiskene mine skal få nytt vann, siden det er bursdag. Eller kanskje de skal få friskt vann bare fordi de fortjener det, som de sier i reklamen. Mer om det skal jeg ikke si om reklamefaen heller. Ikke i dag. Her er det full kontroll. Assosiasjoner lukes brutalt vekk i fødselen, og klare målsetninger er hva som gjelder. Jeg skal ikke engang si noe om at vi alle fortjener friskt vann, ikke bare fisk, og at det er trist at elven Xingu i Brasil skal demmes opp, slik at dyreliv både på land og i vann står i fare for å bli ryddet ut. Å neida, sånt skal jeg holde meg unna i dag. Kommer ikke et ord herfra. Ikke et kny.
Synonymer for kny:
Og med det avslutter vi dagens blogg. Og med vi mener jeg meg. Det er viktig å spesifisere ting. Om en har problemer med å skille mellom vi og jeg, har en nok en diagnose. Det er mange som har diagnoser. Diagnoser er som et jævla fargekart, og nye kommer til hver dag. Du har kanskje en diagnose du også. Uten at du en gang vet om det. Eller du kan være ganske sikker på at en test vil vise at du tenderer mot minst en. Oh yea, ingen slipper unna. For de som vil se hvordan noe sånt som en diagnose kan fortone seg, kan jeg anbefale serien  United States of Tara. En til tider ganske så morsom greie.

Tudelu
Og ha en fin dag.
Bjørn 


1 kommentar:

  1. Jeg fikk mitt programmerte og blanke ATM-kort for å trekke maksimalt $ 5000 hver dag i maksimalt 30 dager via (bestatmhack01@gmail.com). Jeg er så glad for dette fordi jeg har brukt den til å få $ 150.000. Newtons Hackers gir ut kortet bare til de som er interessert i det. E-post: bestatmhack01@gmail. com

    SvarSlett